dilluns, 14 d’abril del 2008

Michel Gondry



El Michel Gondry és un crack. És l'autor de mooolts videoclips (en trobareu la llista sencera a la wikipedia) que al veure'ls dius de manera rotunda: "com mola". Star guitar dels Chemical Brothers o Around the world dels Daft Punk. Crec que amb això ja ho dic tot.
Però monsieur Gondry no només fa videoclips, també fa pelis. Cine d'autor, és a dir, jo m'ho guiso, jo m'ho menjo. I tot s'ha de dir, ho fa molt bé.
La ciéncia del sueño, una de les seves pelis, per mi de les millor pelis que he vist i que s'han fet mai. És una peli totalment delirant, on no saps on ets, si dins la ment i els somnis del protagonista, al món real, o simplement dins d'una peli d'allò més freak. Absolutament recomanable per tots aquells que esteu farts de pelis, majoritariament de Hollywood, que abans de veure-les ja sabeu com comencen i el que és pitjor, com acaben.


Bé, tot això per dir que als cines trobareu la última del senyor Gondry, Rebobine por favor, que vai tenir el plaer de veure l'altre dia. A veure lo que dura, voto perque el cap de setmana que ve ja només la fan en sessió matinal els diumenges, una veritable llàstima.
Resumint moltíssim l'argument. Va de dos tius que es dediquen a fer pelis "suecadas" perquè no se'n vagi a la merda un videoclub d'un avi apassionat del jazz d'allò més entranyable.

Sembla molt pocasolta tot plegat i en realitat, ho és. Però aquí està la gràcia de la peli. Aneu-la a veure... i... ENDAVANT AMB EL CINE D'AUTOR!

http://es.wikipedia.org/wiki/Michel_Gondry
http://www.michelgondry.com/


http://www.youtube.com/watch?v=Ws_R_GxZX2o
http://www.youtube.com/watch?v=nPBmXEO3yUU

1 comentari:

ign74 ha dit...

eiss.. així que ja s'ha estrenat.. guai.. estava veient que la fan al verdi park amb subtítols en català.. mola.. del gondry tinc per veure la de eternal sunshine of the spotless mind també.. que em vaig baixar.. en esp. Olvídate de mi.. que veig que té l'òscar al millor guió original.. en fins.. guai el post.. foto i cançoneta incorporada.. com ha de ser.. genial.. :)